loading...

هاست

خريد هاست

بازدید : 307
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

POP3 چيست؟

POP3، كه مخفف Post Office Protokoll 3 است ،سومين نسخه از روش گسترده دريافت ايميل است. تقريباً مانند نسخه فيزيكي منشي اداره پست ، POP3 تا زماني كه آن را انتخاب كند ، ايميل را براي شخص دريافت و نگه مي دارد و به همان اندازه كه اداره پست نسخه‌اي از نامه دريافتي را ايجاد نمي كند. در نسخه هاي قبلي POP3 ، هنگامي كه يك ايميل شخصي از سرور در برنامه ايميل خود بارگيري كرد ، ديگر نسخه ديگري از ايميل روي سرور وجود نداشت POP به طور خودكار آنها را حذف كرد.
POP3 امكان بررسي ايميل خود را از هر رايانه اي در جهان براي هر كسي آسان مي كند ، مشروط بر اينكه برنامه ايميل خود را بطور صحيح تنظيم كرده تا بتواند با پروتكل كار كند.

عملكرد سرور پست الكترونيكي

POP3 به طور فزاينده اي پيچيده تر شده است به گونه اي كه برخي از سرپرستان مي توانند پروتكل “ذخيره” ايميل را روي سرور براي مدت زماني مشخص پيكربندي كنند ، كه به فرد اجازه مي دهد آن را بارها و بارهايي كه در آن بازه زماني دلخواه مي خواست بارگيري كند. با اين حال ، اين روش براي اكثر قريب به اتفاق گيرندگان ايميل كاربردي نيست.
در حالي كه سرورهاي پستي مي توانند از برنامه هاي بازيابي پروتكل متناوب مانند IMAP استفاده كنند ، POP3 به دليل سادگي و سرعت بالاي موفقيت در اكثر سرورهاي نامه بسيار رايج است. اگرچه نسخه جديد POP ويژگي بيشتري را ارائه مي دهد ، اما در سطح اصلي آن ،POP3 ترجيح داده مي شود زيرا اين كار را با حداقل خطا انجام مي دهد.

كار با برنامه هاي ايميل

از آنجا كه POP3 يك روش اصلي براي ذخيره و بازيابي ايميل است ، مي تواند تقريباً با هر برنامه ايميل كار كند تا زماني كه برنامه ايميل براي ميزباني پروتكل تنظيم شده باشد. بسياري از برنامه هاي ايميل محبوب ، از جمله Eudora و Microsoft Outlook ، بطور خودكار براي كار با POP3 طراحي شده اند. هر سرور پست الكترونيكي POP3 آدرس متفاوتي دارد كه معمولاً توسط شركت ميزبان وب آنها به فرد ارائه مي شود. براي اينكه اين برنامه بتواند به طور موثر با پروتكل ارتباط برقرار كند ، اين آدرس بايد وارد برنامه ايميل شود. به طور كلي ، بيشتر برنامه هاي ايميل از پورت ۱۱۰ براي اتصال به POP3 استفاده مي كنند. افرادي كه برنامه ايميل خود را براي دريافت ايميل POP3 پيكربندي مي كنند ، براي دريافت ايميل موفقيت آميز نيز بايد نام كاربري و رمزعبور خود را وارد كنند.

با سرويس هاي ميزباني آسان رايان با خيال راحت به توسعه كسب و كارتان بپردازيد.

بازدید : 310
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گوگل آناليتيكس ( Google Analytics) يك سرويس رايگان پيش آوري شده گوگل است كه آمار بازديد كنندگان يك وب سايت را نشان مي‌دهد. اين دستاورد براي بازاريابان و وب مسترها براي واكاوي وب بكار گرفته مي‌شود.

اين سيستم امكان بررسي و تحليل ورودي‌ها، صفحات ورودي دهنده، كاربران وارد شده، فعاليت‌هاي كاربران، زمان حضور و مسير خروجي آنها را ارائه مي‌كند. به اين ترتيب، گستره وسيعي از اطلاعات در اختيار مديريت سايت قرار خواهد گرفت.

از امكانات اين سيستم هدف گذاري مشخص در بازه زماني است. سپس سيستم خودكار در بازه زماني تعيين شده در صورت دست يابي به هدف گزارش مبني بر رسيدن به هدف مي‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نيز درصد نزديكي به هدف را ارائه مي‌كند.

شما مي توانيد به وسيله ي گوگل آناليتيكس دريابيد:

ميزان بازديد از وب سايت شما چگونه بوده است.
از ميان بازديدكنندگان چند درصد كاربران جديد بوده اند و چند درصد قبلاً به وب سايت شما سر زده اند.
بيشترين و كمترين بازديدها مربوط به كدام صفحه ها بوده است.
ميانگين زماني كاربران، هنگامي كه از وب سايت شما استفاده مي كنند چقدر است.
نرخ تبديل در وب سايت شما چند درصد است.
اطلاعات رفتاري كاربران به چه صورت است.
كدام مطالب مورد توجه كاربران قرار گرفته است.
روش جذب كاربر چگونه بوده است و كاربر از چه طريقي به وب سايت شما وارد شده است.

گوگل آناليتيكس مي‏ تواند به شما در بهبود اثربخشي بازاريابي ديجيتال كمك كند. به همين دليل است كه بيش از ۵۰ ميليون وبسايت در سراسر جهان از گوگل آناليتيكس استفاده مي‏كنند. اين سرويس از نوامبر سال ۲۰۰۵ راه اندازي شده است.

چه نوع داده هايي در گوگل آناليتيكس در دسترس است و چه كارهايي مي توانيد با آنها انجام دهيد؟

سه نوع اطلاعات وجود دارد كه مي‏توان با گوگل آناليز جمع آوري كرد:

۱- اطلاعات نحوه جذب كاربر(User Acquisition Data)

اين بخش شامل اطلاعاتي مربوط به اينكه كاربران از كجا وارد سايت شما شده اند است و مي‏توانيد ببينيد ترافيك ورودي شما از چه روش هايي است. به طور مثال بسياري از آنها از طريق جستجوهاي ارگانيك از گوگل دريافت شده اند، تعداد زيادي از آنها به طور مستقيم URL را وارد نوار آدرس كرده و وارد شدند، برخي از طريق ارجاع (referral) وارد مي‏شوند و تعدادي نيز از رسانه هاي اجتماعي و منابع ديگر بدست مي‏آيند. اين بخش براي تعيين اينكه كدام تاكنيك هاي بازاريابي آنلاين بيشترين بازديد كننده را به وب سايت شما مي آورند، ياري رسان است.

۲- اطلاعات رفتار كاربر(User Behavior Data)

گروه دوم داده هاي “اطلاعات رفتار كاربر” هستند كه در طول يك بازديد (session) كاربر در وب سايت شما جمع آوري مي‏شوند كه عبارتند از اينكه كاربر چه مدت در وب سايت شما مانده، اولين و آخرين صفحه ي آنها در وب سايت شما چه بوده است و مسير مرور صفحات وب سايت شما چگونه است؟ نكته كليدي در اينجا اين است كه از تجزيه و تحليل هاي مختلف براي شناسايي صفحاتي كه كاربر در آن ها گير مي‏كند استفاده كنيد. سپس مي‏توانيد مشكلاتي كه كاربر در اين صفحات با آن ها مواجه مي شود را هموار سازيد تا آنها بتوانند به صورت يكپارچه به مشترياني با كمترين لغزش تبديل شوند. اطلاعات رفتاري كاربر مي‏تواند به عنوان يك راهنما براي بهبود وب سايت شما عمل كند.

۳- اطلاعات تبديل (conversion)

هنگامي كه شما يك كسب و كار آنلاين داريد بازده سرمايه گذاري يا ROI عامل بسيار مهمي خواهد بود كه نمي‏توان آن را ناديده گرفت. گزارش تبديل به شما كمك مي‏كند كه تعداد كل تبديل ها را پيگيري كنيد و درآمد خود را از منابع آنلاين كسب و كار محاسبه كنيد. گوگل آناليتيكس يك كد رديابي تبديل به وجود مي‏ آورد كه مي‏تواند با صفحات وب حاوي درآمد حاصل از تبديل تركيب شود.

سريع و ساده و امن، كاره‌هاي برگزيده‌ي بخش طراحي سايت و برنامه نويسي وب خود را به آسان رايان بسپاريد.

بازدید : 323
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

1. نام دامنه بايستي كوتاه ومختصر و كمتر از 12 حرف باشد، نمونه اي از دامنه هاي كوتاه و روان yahoo.com ، alexa.com google.comو microsoft.com هستند.

2. نام دامنه بايد به راحتي در ذهن ها بماند، نمونه اي از دامنه هاي ثبت شده كه همواره در ذهن مخاطب مي ماند :google.com ، apple.com و aparat.com هستند.

3. متناسب با فعاليت وبسايت نام دامنه را انتخاب كنيد، استفاده از كلمات كليدي مرتبط با فعاليت وب سايت خود باعث مي شود در موتور هاي جستجو از رقيبان خود جلو بيفتيد به عنوان مثال دامنه هايي مانند downloadmusic.com و musicirani.com مي توانند در كلمات كليدي مانند دانلود موزيك و موزيك ايراني در صدر نتايج گوگل قرار گيرند.

4. در نام دامنه از اعداد و كاراكترهاي نامناسب استفاده نكنيد, نمونه اي از دامنه هايي كه در آن ها از كاراكتر هاي اضافه استفاده شده استiran-learn.com , اين دامنه كه در آن از كاركتر دش (-) استفاده شده است، server4you.com استفاده نامناسب از عدد 4 در نام دامنه.

5. از پسوند هاي رايج و مناسب براي ثبت دامنه استفاده كنيد، 70 درصد از كاربران اينترنت معمولا نام دامنه را با پسوند هاي رايج و متداول مانند com. و ir. در مرورگر خود وارد كنند، پس از همان ابتداي كار سعي كنيد پسوند هاي ir. و com. را براي وب سايتتان ثبت كنيد.

ادامه مطلب

بازدید : 308
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ارسال ايميل با استفاده از Gmail SMTP
سرور Gmail SMTP يكي از گزينه‌هاي استاندارد و مناسب براي ارسال ايميل است. شما با داشتن هر نوع اكانت جيميل مي‌توانيد از اين روش براي ارسال ايميل استفاده كنيد.
در ابتدا لازم است تا افزونه WP Mail SMTP را نصب كنيد.
بعد از انجام تنظيمات دو روش براي ارسال ايميل وجود دارد:
1. روش اول استفاده از Gmail APIs است كه بسيار ايمن است
2. روش دوم تنظيم دستي سرور اكانت جيميل براي SMTP است.
تنظيم جيميل براي ارسال ايميل با استفاده از SMTP
به بخش Settings » WP Mail SMTP در افزونه وارد شويد. اطلاعات را مطابق با تصوير زير تكميل كنيد:



ادامه مطلب

بازدید : 302
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گاهي اوقات پيش مي آيد در هنگام نصب افزونه و يا به روز رساني وردپرس اطلاعات اف تي پي را از شما مي خواهد و شما اطلاعات را وارد ميكنيد اما قبول نميكند براي برطرف كردن اين مشكل وارد فايل منيجر هاستتان شويد. فايل كه مربوط به تنظيمات ورد پرس است با نام wp-config.php را بيابيد و بر روي آن كليك كنيد سپس بر روي Edit در بالاي صفحه براي تغيير محتويات كليك كنيد



سپس كد زير را به انتهاي فايل فوق اضافه كرده و آن را ذخيره كنيد :


if(is_admin()) {
add_filter('filesystem_method', create_function('$a', 'return "direct";' ));
define( 'FS_CHMOD_DIR', 0755 );
}

asanrayan.com

بازدید : 283
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

1. براي يك دامنه و يا يك زير دامنه، يك SSL Single Domain عادي كفايت مي كند.

2. براي چند دامنه و زير دامنه مختلف علاوه بر SSL Single Domain مي توان از SSL Multi Domain كه برخي از شركت ها ارايه مي كنند استفاده كرد.

3. براي دامنه و زير دامنه هاي همان دامنه، مي بايست از SSL WildCard استفاده شود.


بهترين گزينه ها در بين شركت هايي كه SSL Valid رايگان ارايه مي دهند، يكي لايسنس 90 روزه Comodo هستش و يكي لايسنس كلاس A سايت StartSSL كه دومي براي تعداد نا محدود دامنه بصورت Single Domain ارايه مي شود. (در اينجا براي هر دامنه يا زير دامنه متفاوت يا يكسان بايد جداگانه SSL سفارش بدهيد و از Multi Domain يا WildCard خبري نيست.)


براي نصب SSL روي cPanel بايد مراحل زير به ترتيب انجام شوند:

1. از مدير سرور بخواهيد يك IP اختصاصي روي Host شما تنظيم كند. (در صورتيكه در يك اكانت هاستينگ تعدادي دامنه مختلف را بصورت AddOn اضافه كرده ايد و نياز به نصب SSL روي حداقل دو دامنه متفاوت و يا يك دامنه و تعدادي زير دامنه را داريد (مورد دوم فقط در صورتي صدق مي كند كه لايسنس شما WildCard نباشد) روند تخصيص IP فرق مي كند كه مسئول سرور بايد از آن اطلاع داشته باشد.)

2. وارد پنل خود شويد و از قسمت Security روي SSL/TLS Manager كليك كنيد. در صفحه بعد روي
[Private Keys (KEY)] Generate, view, upload, or delete your private keys
كليك كنيد.

3. از قسمت Generate a New Key از فيلد سمت راست Host نام دامنه يا زير دامنه مورد نظر خود را انتخاب كنيد. اگر قصد استفاده از لايسنس WildCard را داريد در فيلد سمت چپ Host بصورت زير مقدار دهي كنيد:


*.domain.com

بديهي است كه بجاي domain.com بايد نام دامنه خود را وارد نماييد. Key Size را نيز بسته به پشتيباني صادر كننده لايسنس بايد تعيين كنيد، معمولا اكثر پرووايدر هاي حال حاضر از Key هاي 2KB اي پشتيباني مي كنند لذا مي بايست 2048bits را انتخاب نماييد. در نهايت روي دكمه Generate كليك كنيد و در صفحه بعد روي Return to SSL Manager كليك كنيد تا به صفحه اصلي SSL Manager بر گرديد.


4. حال روي

[Certificate Signing Requests (CSR)] Generate, view, or delete SSL certificate signing requests
كليك نماييد. در صفحه بعد مي بايست پس از تعيين نام دامنه از منوي Host اطلاعات ديگر را نيز تكميل نماييد. توجه داشته باشيد كه در اين قسمت نام كشور بايد بصورت دو حرفي (مثلا US يا CA يا ...) وارد شود و نيز اطلاعات ايران را نبايد set كنيد (به دلايلي). صحت اين فيلد ها تنها براي مشاهده مشتري اهميت دارد و نياز نيست كه حتما اطلاعات Valid باشند (البته در صورتي كه نيازمند به تاييد شركت توسط كمپاني ارايه دهنده لايسنس هستيد، اين فيلد ها مي بايست بصورت دقيق پر شوند). Email را ترجيحا info ي همان دامنه بدهيد و نكته آخر اينكه Pass Phrase را بصورت تركيبي از حروف و عدد (بدون استفاده از Meta Character ها) وارد كنيد و اين مقدار را در محلي يادداشت كنيد چون در برخي موارد مورد نياز خواهد بود.

ادامه مطلب

بازدید : 335
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اگر صاحب وبسايت باشيد حتما با كلمه كليدي يا عبارت كليدي آشنايي داريد و مي‌دانيد كه استفاده از آن باعث افزايش امتياز و رنك در گوگل مي‌شود. شايد با خود فكر كنيد حال كه اين كلمه كليدي چيز خوبيست، بارها و بارها در مقالات به صورت تكراري از آن استفاده كنيم تا امتياز بيشتري كسب كنيم و تمركز بر روي يك كلمه بالا رود اما به اين كاري كه مي‌خواهيد انجام دهيد، تمركز بر روي كلمه كليدي نمي‌گويند و اصلا قابل قبول نيست. اتفاقا برعكس استفاده از كلمه كليدي در مطالب فقط يك‌بار جايز است. اما چرا؟ و اينكه چطور ممكن است با استفاده آن در يك مقاله به نتيجه خوب و مطلوبي در كلمه كليدي رسيد؟ كمي صبور باشيد تا در اين مقاله با هم به پرسش‌هاي شما پاسخ دهيم.

استفاده از كلمه كليدي در مطالب

استفاده از كلمه كليدي در مطالب را فقط براي يك بار استفاده كنيد. يعني اگر از كلمه كليدي “بهينه‌سازي وبسايت” استفاده مي‌كنيد، لطفا آن را فقط در يك مطلب به كار برده و در مطالب بعدي از آن استفاده نكنيد. اين خود باعث كسب امتياز منفي خواهد شد.
اين امر با كمك افزونه Yoast SEO در وردپرس امكان‌پذير است زيرا به شما تذكر مي‌دهد كه از كلمه كليدي قبلا استفاده كرده‌ايد يا خير.

با مقالات خود رقابت نكنيد

علت اصلي اينكه در استفاده از كلمه كليدي در مطالب نبايد اغراق كرد و فقط يك بار بايد آن را به كار گرفت اين است كه نبايد با مطالب وبسايت خودتان وارد رقابت شويد. اگر گوگل متوجه اين داستان شود به شما امتياز منفي خواهد داد. زماني كه اين اقدام را انجام مي‌دهيد و يك كلمه كليدي را براي دو مقاله يا بيشتر در نظر مي‌گيريد يعني به گوگل مي‌گوييد كه هر دو مقاله من براي كاربران مهم است و بايد در جايگاه نخست قرار گيرد در حاليكه اين امر غيرممكن است و كارتان را سخت مي‌كند.

شما نياز به يك مقاله با كلمه كليدي قدرتمند و محتوايي بهينه داشته باشيد تا جزء ۱۰ گزينه برتر در نتايج گوگل باشيد. اگر يك كلمه كليدي باعث كسب امتياز شما نشده لطفا بار دوم اصلا از آن استفاده نكنيد. حتي همان مقاله قبلي را نيز ويرايش كرده و ساختار كلمه كليدي را تغيير دهيد.

رتبه بندي براي كلمه كليدي مورد نظر

اگر بخواهيد در كلمه كليدي كه هدف اصلي وبسايتتان را تعيين مي‌كند رتبه خوبي كسب كنيد بايد چه كرد؟
فرض كنيد يك فروشگاه لباس داريد و مي‌خواهيد بر روي كلمه كليدي “لباس بچگانه” تمركز كنيد اما اگر بخواهيد تمامي نوشته‌هاي وبسايت را براساس اين كلمه بهينه‌سازي كنيد، استراتژي درستي نيست! پس چه بايد كرد؟ تنها راه جستجو است. بايد در گوگل در اين حوزه جستجو كنيد تا بتوانيد عبارات كليدي متفاوتي را پيدا كرده و براساس آن‌ها مقالاتي را تنظيم كنيد. اين‌گونه استفاده از كلمه كليدي در مطالب به صورت درست و بهينه انجام مي‌شود.

ادامه مطلب

بازدید : 288
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مشخصات و تعرفه سرورهاي مجازي داخل كشور (ايران)

به سرور مجازي ، وي پي اس هم گفته مي شود (VPS مخفف Virtual Private Server)

سرور مجازي اساسا” سرويسي است بين هاست اشتراكي و سرور اختصاصي.

در اين نوع هاست همچنان سخت افزار سرور بين استفاده كننده گان از VPS به اشتراك گذاشته مي شود. اما با استفاده از تكنولوژي مجازي پارتيشن بندي مي شود كه هر پارتيشن منابع اختصاصي خودش را دارد و مي تواند تقريبا” مانند يك سرور اختصاصي كامل پيكربندي شود.به زبان ساده تر چنانچه يك سرور اختصاصي به فضاهاي كوچكتر تقسيم بندي شود. هركدام از اين قسمت ها يك سرور مجازي مي باشد.

ادامه مطلب

بازدید : 271
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سوال: با اين همه انواع هاست ما به چه هاستي براي ميزباني وبسايت خود نياز داريم؟

اين مساله به اين سوال ختم مي شود كه من به چه نوع هاستي نياز دارم و كدام يك از انواع هاست را انتخاب كنم؟ در پاسخ بايد گفت كه اين در ابتدا بستگي زيادي به نوع برنامه نويسي سايتي دارد كه قصد برپايي آنرا داريد دارد.

ابتدا سعي كنيد چند سوال زير را پاسخ دهيد:

سوال اول: از كدام زبان برنامه نويسي مثل php يا asp استفاده مي كنم يا نرم افزار سايت سازم بر پايه چه زباني است؟
سوال دوم: مايلم وب سايت خود را در ايران ميزباني كنم يا خارج از كشور؟
سوال سوم: آيا تجربه ي قبلي خاصي دارم كه برايم مهم است (مانند پنل مديريت هاست يا سيستم مديريت محتوا) ؟
سوال چهارم: سايت در گروه سايت هاي معمولي است يا براي مثال سايت هاي پربازديد و پرمصرف
سوال پنجم: چه بودجه و هزينه اي براي خريد هاست در نظر گرفته ام.

ادامه مطلب

بازدید : 262
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شما مي توانيد در حساب كاربري خود، سرويس هاي هاست خود را مديريت كنيد.

بدين منظور از محل مشخص شده در تصوير زير، ابتدا اقدام به ورود به سايت كنيد


مديريت سرويس هاي هاستينگ

اكنون وارد قسمت سرويس ها شويد.

مديريت سرويس هاي هاستينگ

حال مي توانيد تمام هاست هاي خود را مشاهده كنيد.روي سرويس موردنظر خود كليك كنيد تا وارد

صفحه مديريت آن هاست شويد

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 797
  • بازدید کلی : 14461
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه